PERIOADA DE SUGAR (II)

Dentitia „de lapte" (temporara, decidua) apare intre 5-9 luni. Ea este compusa di...

Centru de refacere si recuperare Bucuresti

Recuperare

Academia Stiintelor Medicale in 1971 a explicat ca recuperarea  "reprezinta un domeniu de activitate complexa medicala, educationala, sociala si profesionala  prin care se urmareste restabilirea pe cat posibil a capacitatilor functionale pierdute de catre un individ in urma unei boli sau a unui traumatism precum si dezvoltarea unor mecanisme compensatorii care sa-i asigure in viitor posibilitatea de munca sau autoservire, respectiv o viata independenta economic si/sau social".

 

Add a comment
 

Refacere

 REFACERE reprezinta:

  • (MED) indreptare, infiripare, insanatosire,
  • a reveni la conditia initiala, a se restabili, a se regenera,
  • a-si recapata starea normala (fizica sau/si morala),

Putem citi printre randuri, gandindu-ne ca suntem supusi zilnic la eforturi si probleme ce ne dau batai de cap, iar uzura isi pune amprenta asupra organismului atat fizic cat si psihic.

Programul de refacere vine ca un impuls, pentru reintregirea organismului, avand nevoie de forte proaspete.

Dupa un efort intens, de orice fel, trebuie sa trecem printr-un sistem menit sa readuca starea de bine, forta si intelepciune, de unde si replica: “o minte limpede este intodeauna mai inteleapta!”

Refacerea poate fi pentru tot organismul sau doar pentru un anumit segment al corpului.

Plecand de la aceasta premiza am reusit sa concept cateva programe de reabilitare fizica si spirituala cu efect de:

  • Tonifiere
  • Relaxare
  • Decontracturare
  • Ameliorare
  • Antialgic
  • Antiinflamator
  • Circulatie
  • Vascularizatie etc

Add a comment
 

Remodelare

REMODELÁ :

1. a îmbunătăți aspectul, forma unui lucru.

2. a modifica organizarea, structura unui lucru, pentru a-l adapta la cerințele actuale. 

Add a comment
 

Kinetoterapia pentru gravide

Kinetoterapia pentru gravide

Exercitiul fizic se va adapta varstei gravidei, varstei gestationale, evolutiei sarcinii, capacitatii de efort a gravidei (gradul de antrenament). In sarcina normala programul de exercitii este structurat pe trimestre. In lauzie programul va fi reluat incepand din ziua a 2-a.

Pozitiile de lucru: vor fi comode, relaxante, cu o baza mare de sustinere si cu coborarea treptata a centrului principal de greutate (la intersectia celor 3 planuri care trec deasupra lui S2), pe masura ce varsta sarcinii creste.

In primele 3 luni se pot utiliza toate pozitiile fundamentale si derivate, dar in urmatoarele luni se va renunta la pozitia atarnat (risc de avort spontan prin cresterea presiunii intraabdominale).

Se va renunta la pozitia asezat si se va utiliza derivata asezat-rezemat; este o pozitie cu baza mare de sustinere; fixeaza coloana lombara, dar creste presiunea abdominala putand rezulta fenomene de insuficienta respiratorie. In asezat centrul de greutate este jos si se proiecteaza anterior, contrabalansand deplasarea anterioara datorata uterului gravid.

In ultimele luni de sarcina se vor utiliza mai ales pozitiiile:

  • decubit: cel dorsal se foloseste cu prudenta incepand cu saptamana 20 datorita compresiei uterului pe venele cave rezultand scaderea circulatiei de intoarcere, hipotensiune arteriala, perturbarea circulatiei fetale, deci se prefera decubitul lateral;
  • pe genunchi: mai ales sub forma derivatei-patrupedie (pozitie de electie pentru tonifierea transversului);
  • asezat rezemat;
  • stand: mai ales pentru exercitiile de mers.

Forme de practicare:

    a)individual;

    b)in grup: ajuta gravida sa cunoasca schimbarile posturii corporale, sa le accepte si sa le considere normale; nu trebuie sa se compare cu alte gravide sau cu ele insele in sarcini anterioare.

Durata unui program e exercitii este de 45-50 de minute si ritmicitatea este de 3 ori pe saptamana si o data pe saptamana inot.

 

Add a comment